great expectations.

great expectations.

2023. november 30., csütörtök

ma van az utolsó blogvember nap (illetve én egy nappal később szálltam be, szóval még van hátra egy), és tökre örülök, hogy megláttam i.-nél, és belevágtam. szerintem öt napnál többször nem hagytam ki, amivel teljesen elégedett vagyok - és azzal meg pláne elégedett vagyok, hogy nem törekedtem mindenáron a maximalizmusra (nyilván azon az öt napon is tudtam volna egy pár sornyit firkantani, de nem éreztem a flowt, és ezt megengedtem magamnak). nem tudom, hogy ez a sok év terápiának (és önterápiának) vagy egyszerűen az ún. öregedésnek köszönhető, talán mindkettőnek. nem érzem magam öregnek egyáltalán, és valószínűleg még sokáig nem is fogom (mondjuk hetven éves koromig? - az még majdnem még egyszer annyi, mint amennyit már éltem), de azt nagyon is érzem, hogy mennyivel nehezebb volt huszonévesnek lenni, legalábbis nekem. akkora viharok tomboltak, és annyira sci-fi volt, hogy valaha tényleg békében leszek önmagammal, aztán tessék. a legjobban, azt hiszem, annak örülök különben, hogy a hátam mögött hagytam az önértékelési problémái miatt sokszor kifelé ítélkező, pontosabban, könnyen ítélő énemet. nem mondom, hogy néha nem jelenik meg hirtelen valakiről egy-egy vélemény a fejemben, de ha ilyen van, azt inkább figyelmeztetésnek veszem, semmint készpénznek. ahogy pipp és polli mondaná a mese végén: éljen!

és még nagyobb éljen, hogy ellie újra blogol. bő évtizeddel fiatalabb ő is nálam, mégis, amikor sok évvel ezelőtt a blogját olvastam, nem egyszer volt az az élményem, hogy ezt én is írhattam volna annak idején (ha fióknapló meg depresszív versek helyett blogot írtam volna tizenhét-tizennyolc évesen, ha lett volna ilyen szintetizáló képességem, ennyire tág látószögem). szóval, kicsit nosztalgia, kicsit meg ilyen intellektuális váó-élmény - a legtöbb, amit a blogolvasás adhat, számomra.


4 megjegyzés:

  1. Akkor, megtörve a nem-kommentelős hagyományt: örülök, hogy ennyivel többet írtál, jó volt olvasni a bejegyzéseket :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. dejóóó, örülök! (és annak is, hogy megtörted a "hagyományt"! :)))

      Törlés
  2. Szerintem is csodás volt, hogy te is ilyen sokat írtál, Creusa! és mi a helyzet a jövővel, tervezed, hogy írni fogsz továbbra is?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. kösziiii! az a ravasz tervem, igen, hogy írok rendszeresebben! heti egy-két poszt egyébként full reális lenne, mert a magánrendelős napjaimon tényleg van az első kliens előtt majdnem egy órám teljes csendben, ami alatt sokkal klasszabb blogolni, mint adminisztrálni... :)

      Törlés