great expectations.

great expectations.

2011. november 6., vasárnap

felnőttjáték.

(j.tól loptam, ő is valaki mástól, nincs is jobb vasárnapdélutáni elfoglaltság.)

1. nevezzek meg öt dolgot, amit látok, anélkül, hogy felkelnék a helyemről.
gyertya az íróasztalon, zongora, szülinapivirág rajta, milliárd nyaklánc a falamon (ha ez nem számít egynek, akkor a bambis, mert az a kedvencem), mackuty, bár ő meg nem dolog, hanem mackuty.

2. hogyan hordom a hajam.
hullámosan kiengedve, kontyban a fejem tetején, oldalfrufruval, hátracsatolva, hullámcsatokkal feltűzve, oldaltrózsával (fehér vagy piros), féloldalrafonva. de amióta ennyire kihullott, a hajammal kapcsolatban leginkább csak arra tudok gondolni, hogy könyörgöm, ne essen ki az összes.

3. mit viselek most.
futócuccot, mivel lusta voltam átöltözni eddig. fekete cicanadrág, fekete ujjatlan, narancssárga-szürke csíkos kapucnis pulcsi, szemüveg. ez utóbbi nem a futós kellékek közé tartozik, a félreértések elkerülése végett, viszont nélküle még több betűt ütnék félre. ja, és zoknit. lyukassarkút.

4. mi a foglalkozásom.
figyelem az embereket, és sokat igyekszem mosolyogni rájuk. ha pedig ez egy kérdőív lenne, akkor egyetem.

5. sokat alszom-e.
mindenesetre szeretnék a hétközben megengedett hat-hét órámnál többet. az átlaghoz képest talán sokat még így is. hétvégén kilenc-tíz órát, ilyenkor pótolom a közbeeső napokat.

6. milyen volt életem legjobb csókja.
z.val volt egyszer az az álomszerű éjszaka, amikor hintáztunk a játszótéren, feküdtünk a padon, és akkor történt egyszerre, hogy megcsókolt. nem emlékszem, milyen volt, hogy jobb-e, mint bárki mással. a túlszép dolgokat néha lehetetlen igazán fejben tartani. csak a szívem dobog most is gyorsabban. pedig ez csak játék.

7. mi az aktuális mániám/szenvedélyem. 
nekem nem aktuálisak vannak, hanem életvitelszerűek. ilyen a zenehallgatás, a naplóírás, a könyvek. és persze a filmek, talán ez mostanában a legerőteljesebb szenvedélyem. nem is tudom, menne-e filmnézés nélkül a levegőt venni. és persze az édesség.

8. mit ettem ma legutóbb. 
milkacsokit. de holnaptól megpróbálok radikálisan életmódváltoztatni, mert ez a jelenlegi édességfüggőségem (lásd előbb) se a testemnek, se a lelkemnek nem tesz jót. hétlakat alatt leszek tartva és önkontrollálok mostantól.

9. mi volt az utolsó sms, amit kaptam.
z. üzenete, még pénteken, amiben kéri, hogy ne haragudjak, és tegyük át máskorra.

10. melyik weboldalakat látogatom meg mindig, ha felmegyek az internetre. 
gmail, fészbúk, youtube, blogok.

11. mit vettem legutóbb. 
ez fogós kérdés, mert szerintem igazi dolgot kifejezetten rég vettem bármit is, neogranormonon, kontaktlencsén meg hajgyógyszeren kívül. talán a mesekönyvet b.nek.

12. mit hallgatok most. 
megy a lejátszási listám vége ma ezredjére is, az előbb lisa mitchell, most pedig a cocorosie. aztán majd florence+the machine, soap&skin, oh land, russian red, sarah blasko és angus & julia stone. ha valaki unja a zenéit, válogasson kedvére, mert mindegyik tökéletes.

13. mire szoktam gondolni elalvás előtt. 
kiskoromtól bevett „álmodozásom” volt, hogy ismerős és ismeretlen embereknek segítek. amikor nem ment aludni, órákon át képzeltem el magam olyan fiatal lánynak, mint aki most vagyok, és tettem jót az összes kedvenc tanárommal, cuki öreg nénikkel meg bácsikkal. mostanában nem csinálom ilyen specifikusan, de például olyanra szoktam gondolni elalvás előtt, ha másnap találkozom valakivel, akit szeretek, hogy az majd milyen lesz. de leginkább úgy vagyok ezzel is, mint az álmaimmal, hogy nem emlékszem rájuk. najó. néha el szoktam képzelni, hogy gyerekeim vannak, vagy terhes vagyok.


14. milyen cédét vettem utoljára.
évekkel ezelőtt lehetett, hogy bármilyen lemezt vettem. talán j.val párizsban a véronique sansont és françoise hardy-t, meg a többi szép franciát, amiket aztán agyonhallgattunk a loire-völgyében. de lehet, hogy csak azért ez jut most eszembe, mert nézegettem a képeket, amikor e.nek kerestem a szépfalszínt.

15. milyen a kedvenc időjárásom, és miért.
evidens, hogy a napsütéses nyár, nekem a negyvenfok is megfelel, legyek a világon bárhol. oké, azért az iráni sivatagi hőség engem is megviselt, de azt a farmerre meg a kendőre fogom, amiket itthon nem annyira aggatok magamra, még hűvösebb idő esetén sem. és azért ez, mert nehezen tudok tökéletesebbet elképzelni, mint amikor a sugarak simogatják a csupasz bőröm. meg sokkal szabadabb érzés kisszoknyában és ujjatlanban sétálni, mint csizmában-kabátban. még akkor is, ha ez a kabát a legszebb piros a föld kerekén. de különben idén tényleg elhatároztam, hogy az összes évszakot szeretni fogom, úgyhogy jelenleg tetszik még a reggeli köd is.

16. ha tudnék játszani egy hangszeren, melyik lenne az. 
zongorázni tudok, és azt hiszem, ha nem tudnék, akkor ez lenne az első választásom, mert gyönyörű a hangja, és nagyon könnyű rajta szép dallamokat kitalálni. egyébként pedig szívesen tanulnék meg gitározni vagy csellózni vagy hárfázni. és karmester is szeretnék lenni egyszer, bár az nem hangszer, csak a zenéről jutott eszembe.

17. hogy vagyok. 
annyiszor mondtam már az utóbbi hetekben, hogy jól, hogy tulajdonképpen kénytelen vagyok én magam is így gondolni. ha magamat nem is, de az életem nagy részét szeretem.

18. van-e valami, amit most rögtön szeretnék elmondani valakinek. 
egy szentimentális köszönöm-öt szívesen mondanék, de nem kifejezetten valakinek, hanem csak kiállnék a teraszra, és belemondanám a csillagosholdas égboltba. és akkor az egy kicsit olyan lenne, mint a tengerben úszva énekelni a big in japan-t. meg z.nak, hogy örömmel venném, ha hívna. vagy írjon. ma. vagy holnap. vagy csak csináljon valamit, mert már megint átkozottul dobol a szívem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése