great expectations.

great expectations.

2011. szeptember 17., szombat

nem hittem.

és mégis elértem a gépet, mégis itthon vagyok. szürreális álomnak tűnik az elmúlt két nap, csütörtökön még irán, aztán fel vanban az első buszra, óránként felriadva zötykölődni egy város felé, aminek a nevét (antep) újra és újra meg kellett néznem a térképen, hogy tudjam, hova megyek. onnan tovább délben adanába, onnan silifkébe, és végül ma hajnalban antalya. valami nyolcvanas évekbeli futurisztikus filmben tudnám elképzelni, ahogy gyalogolok egy ismeretlen férfival a reptér felé, húzzuk a bőröndjeinket, jön föl a nap, száguldó autók fénye böki át a szürkeséget, és mi a lányairól beszélgetünk angolul. az egyik, a nagyobbik hasonlít rám, azt mondta, aztán elköszöntünk (güle güle), mert ő isztambulba ment haza, nem pedig budapestre. összemosódnak az arcok, pedig próbálom a fejemben tartani, hogy az elsőn volt a nő, aki megteáztatott és karamellás cukorkát nyomott a számba, a másodikon a fiú, aki kivételesen a valós menetidőt mondta, a harmadikon a buszos fiú, aki telefonált miattam, és végül rábízott a barátaira silifkében, akik szintén felváltva hozták nekem a vizet meg a teát, és akkor is kommunikálni akartak, ha egy szót nem tudtak angolul. a fürtösfejű mondjuk tudott, nem is rosszul, például azt is tudta mondani, hogy franciának nézek ki. az irániak szerint iráninak, úgyhogy érdemes lenne megtanulnom mégis ezt az utazás-dolgot, a külső beilleszkedéssel ezek szerint nincs gond. 
a hitetlenségem ellenére is itt vagyok tehát, sikerült ez is, mint általában a dolgaim. csak az utazást nem ment megszokni, az állandó bizonytalanságot, a talajvesztettséget. csak a testem esik szét darabokra, csak a hajam hullik tovább, rettegek tükörbe nézni. burokban nőttem fel, és fel se nőttem (épp a burkom miatt) igazán. életemben először voltam egyszál magam, senki nem fogta a kezem, csinálta helyettem, vagy csak állt mellettem bíztatón. sose küzdöttem még semmiért.
nem ártana elkezdeni.

de akkor miért sikerül minden.

2 megjegyzés:

  1. sose küzdöttél semmiért? és az orvosi egyetemi felvételi? meg aztán az eddigi összes vizsga? az szerinted nem küdzés, amikor kéthétig sehová nem mész el, (szinte) senkivel nem találkozol, csak hogy olyan dolgokat verj a fejedbe, amik... hadd ne részletezzem.
    én emlékszem elég sokmindenre, amiért küzdöttél. nem félvilágátutazós burokmegtörős dolgok voltak, de azért már nehogymár! :)
    na.

    VálaszTörlés
  2. najóóóó, néminemű igazságod van, elismerem. :) csak tudod, milyen könnyen felejtek. meg a múlt, az ugye más, az innen nézve már evidencia, ahogy történt. az nem is én voltam, csak úgy lett. naná. :)) úgyhogy köszi a felvilágosítást!

    VálaszTörlés