great expectations.

great expectations.

2014. július 28., hétfő

háromésfél nap és balaton volt idén a nyaralás, és ezt most nem úgy mondom, hogy a tengerhez szokott szemeimből törölgetem közben a könnyeket, mert kétésfél ebből szikrázó napsütés volt, tegnap pedig az esőmentes szakaszban elmentem az erdőbe, és kikiabáltam magamból a kikiabálandót. baromi didaktikus vagyok természetesen ebben is, úgyhogy azzal kezdtem, hogy szeretlek, csak utána jött a vége. leginkább önmagam győzködésére kiabáltam hozzá aztán, hogy tényleg, pedig addigra már szívesebben szedtem volna a nyakamba a lábaim, mert mindenféle kutyaugatások jöttek válaszul, lelki szemeim előtt pedig vadászó vérebek hordája jelent meg, akik percek alatt beazonosítják a koordinátáim, és akkor hiába a dzsípíeszes telefon a zsebemben, nincs menekvés. 
nem tudom, hogy csinálom, hogy az ún. hasznos rettegés (éjszakai városban kóborolni egyedül órákon át, idegenek autójába beülni, paranoid betegekkel kettesben maradni stb.) teljességgel hiányzik belőlem, ellenben rettentő érdekes és irreális félelmeket tudok kitalálni magamnak. bármikor, bármennyit. tegnap például attól is féltem, hogy eltévedek (a dzsípíesz csak visszafelé esett le, mármint, hogy nyilván hogy azzal tudja mérni a nájkis alkalmazás a kilométereim számát), a maximálisan eltéveszthetetlen, evidens földszínű, egyenes erdei úton, amibe olykor valóban belefutottak esetleg más ösvények, na de akkor is. non plus ultraként amikor képes vagyok abbahagyni a futást, és elhessegetni az összes képet arról, hogy hogyan kaparom majd az agyagos földet víz után kutatva, akkor a szégyen mellé van képem még büszkeséget is érezni.
körbe kéne mutogatnom még időben a barnaságom is, de továbbra sem jutok dűlőre a hangulatom ügyében. pedig az úszás meg a lebegés közben néha már egészen egyértelműnek tűntem, csak aztán elkezdtek zsibbadni a végtagjaim, és muszáj volt menni vacsorázni is. meg a norvég erdőt is muszáj volt olvasni, haraphattam aztán a kispárnát, nehogy felébresszem j.ékat a bőgéssel. tudom, persze, hogy tudom, hogy az idő majd megoldja, csak nem lehetne úgy, hogy a 17 kilométeres sétákkal meg a dombokon fel-le futással meggyorsítjuk, legalább egy picit rásegítünk?
és a szív utca is elkelt, mire mindenkivel lebeszéltem mindent, és fene a jódolgomat, hogy ilyen csalódásaim vannak, de nem vagyok benne biztos, hogy túl sok ilyen csalódással meg tudnék még birkózni. 

ja, és szerintem felcserélődtek az évszakok is.



9 megjegyzés:

  1. megértem. kvázi lehetetlen kiszakadni belőle.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. még olyan nehezítő körülmények sem szakítottak ki belőle, hogy nem is az anyanyelvemen, hanem angolul olvastam, és mindez Kambodzsában történt, a strandon, verőfényes napsütésben, Murakami tud valamit:)
      egyébként ajánlom a Kafka a tengerpartont is, bár az már kissé "beteg".

      Törlés
    2. majd beszerzem akkor, köszi! én ezen kívül a határtól délre, a naptól nyugatra címűt olvastam, nem übereli a norvégerdőt, de szintén beszippantós.

      Törlés
    3. Mennyire beteg? ;) Milyen értelemben beteg? Én azt hiszem, szeretem a beteg könyveket. Murakamitöl eddiig a futós könyvet olvastam, de unalmas volt, az 19Q4-nek meg tévedésböl a 2. kötetét vettem meg...
      Beszéljetek rá Murakamira légyszi! :)

      Törlés
    4. jó értelemben beteg:) mármint, Murakami általam olvasott eddigi összes könyvében ott a depresszió, de ott a kendőzetlen perverzitás is, viszont mindezt annyira őszintén és ugyanakkor annyira mágikusan adja elő, hogy mióta elolvastam a Norvegian woodot, azóta egyfolytában Japánba vágyom.

      Törlés
    5. dettó (mármint a japánba vágyás). egyértelműen jó értelemben beteg, nem is ez a jó jelző, csak én sem találok mást - bár a mágikus tényleg találó. az biztos, hogy nem egy vattacukor könnyedségű, pihepuha szerzőről van szó. viszont egy olyan világba visznek el a könyvei (az általam ismert kettő mindenképp), ami minden szomorúsága és depressziója ellenére (a norvég erdőben gyakorlatilag több a szuicidum, mint a túlélés - mégsem a halálvágy a történet lényege) lenyűgöző. persze, nekem kifejezett vonzódásom van eleve a szomorú dolgok felé, mármint ami a filmeket, a könyveket, a zenéket illeti, szóval nem biztos, hogy én autentikus forrás vagyok. ettől függetlenül mindenképpen rábeszéllek murakamira. pláne a norvég erdőre. :)

      Törlés
  2. Köszi szépen, azt hiszem, meggyöztetek! :)

    VálaszTörlés
  3. Amúgy meg: biztos, hogy rásegit a futás a bánat feldolgozására illetve meggyorsitására, és ezt pl. vaslédi empirikusan is aláttámasztja ;)

    http://vasledi.wordpress.com/2014/01/06/futas-megint/

    VálaszTörlés