great expectations.

great expectations.

2010. november 11., csütörtök

17. nap

egy könyv, ami megváltoztatta valamiről alkotott véleményem.

inkább olya(noka)t mondok, amik hatással voltak rám, mert konkrétan nem tudom egy (vagy akár pár) könyvhöz kötni a véleményem esetleges megváltozását. viszont a világlátásomon, rajtam biztos, hogy sok könyv formált. nem véletlen vagyok olvasásfüggő.
szóval bartis attila nyugalom. arról nincs is mit írni, képtelen is lennék rá, ahhoz én kevés vagyok. szabó magda. tetszenek a sorsok, amiket ábrázol, még akkor is, ha néha elcseszettek, és cseppet sem követendők. avar bella elhagytál napot, holdat. peter marshall nincs helyed a temetőben. e kettő után mindig kissé hálát adtam az én életemért. jókai anna. főleg a jákob lajtorjája meg a ne féljetek. varga katalin kislányom, édesem. ezt se tudom szavakba önteni, gyerekkorom óta bennem van, valahogy az egy tökéletes könyv. linn ulmann mielőtt elalszol
és most már teljesen másképp állnék hozzájuk, gondolom, de gyerekkoromat végigkísérték, és hatottak rám a kertész erzsébet-könyvek meg a twist olivér meg a tamás bátya kunyhója (utóbbi kettőt rituálisan elolvastam minden évben minimum egyszer, és mindig ugyanúgy voltam képes zokogni rajtuk. ez némileg rávilágít az akkoriban kialakuló lelkivilágomra).
jaj, most elárasztottak a mindenféle olvasmányélmények, ez borzasztó. mert itt van még ez a stefan zweig könyv is, a nyugtalan szív. ha a véleményemen nem is változtatott, mindenesetre nagyon elgondolkodtatott erről az egész részvét-ügyről. 
arról, hogy feldmár vagy a most olvasott daniel goleman (érzelmi intelligencia) mennyire változtatott a gondolkodásomon, szintén nem tudok nyilatkozni, mert fogalmam nincs, előtte mi volt a véleményem (volt-e?). és most látom, hogy ez lett mind közül a leghosszabb post, úgyhogy inkább nem fitogtatnám tovább a (nemlétező) műveltségem.

(amúgy a daniel goleman-könyvet szívem szerint mindenkinek kötelezővé tenném. nem csak az orvosoknak, terapeutáknak, bár nekik aztán főleg. de amúgy is sokat dobna rajtunk, embereken.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése