great expectations.

great expectations.

2024. július 19., péntek

most, hogy mindenki meggyógyult, tegnap megengedtem magamnak azt a luxust, hogy leteperjen az anticipátoros gyász. reggel eleve csomót bújtunk á.-nal - most, hogy kint alszom a nappaliban (itt van klíma, én meg 25 fok feletti hőmérsékletben konkrétan ájulásig izzadok, illetve így v. tudott pihenni lázasan, és fixen én keltem á.-hoz, ha kellett, betegen amúgy is csak én tudom megnyugtatni igazán), a fotelágyban szoktunk ébredés után bunkit építeni. jönnek az állatkák (aka ikeás plüssteve, ami még az enyém volt, polip, krokodil, malac, róka, méhecske - tetszőleges összeállításban), á.-t pedig becsomagolom a házban fellelhető összes párna közé, lehetőleg még a paplanhuzatomat is rácsavarva. és tegnap volt az első nap a héten, hogy nem kellett rohanni sem, és tényleg annyira elképesztően cuki tud lenni ez a kisfiú, aki félig belőlem van, ami még mindig olyan hihetetlen. szóval szép csendben folyattam a könnyeimet, amiért ez a fajta csak-ketten pár hét múlva végleg megszűnik, és ha fogunk is tudni organizálni kettesben töltött időt akár a kezdetektől (ez továbbra is feltett szándékom), akkor sem lesz már olyan, hogy kizárólag ő lesz a szívemben. nem is tudom, kinek lesz nehezebb megtanulni osztozkodni, neki vagy nekem.

számomra n. miatt a tesóság az egyik legklasszabb dolog a világon, amit mindenképp szerettem volna, ha lehetőségemben áll, megadni a fiamnak, és továbbra is békében vagyok a döntésemmel, erről szerintem már itt is írtam korábban. viszont nem bánnám, ha belepillanthatnék a biztonság kedvéért a jövőbe, hogy tudjam, mindenki csak az egészséges és szükséges mértékben fog sérülni abban az időszakban, ami most ránk vár. 

de addig is, carpe diem! holnap leruccanunk még egy utolsót a nyaralóba, pótoljuk az előző hétvégi kirándulást, vasárnap meghallgatom paolo nutinit n.-val, jövő héten pedig még az állatkertet szeretném megmutatni á.-nak, ha enyhül a kánikula. a nyári bakancslistán ezen kívül már csak a budapest eye szerepel, ami nagyon tetszik (legalábbis lentről nézve) á.-nak, szóval azt még nem bánom, ha belefér, de közben éjjelenként már mondogatom j.-nak, hogy tulajdonképpen indulhat bármikor, készen állunk.

4 megjegyzés:

  1. Hű. Legidősebb gyerekként, önző módon, soha nem gondoltam arra, hogy a szülőnek is nehéz megélni a változást, amikor érkezik a következő. (A belső gyerek-énem csak a saját trónfosztására emlékszik, nem figyeltem oda másokra.) Jól esik, hogy ilyen őszintén írsz erről! Engem most nagyon megérintett ez a bejegyzés.
    Nem olvaslak régóta, szóval remélem, nem érzed hiteltelennek tőlem, de az eddigiek alapján úgy látom, te nagyon figyelmes, érzékeny anya vagy, és szép az, ahogyan a kisfiad mellett állsz. Szerintem rendben fog menni nektek ez az átmenet, még ha nem is könnyű. Nagyon szorítok hozzá!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. óó, köszönöm! szerintem ez egyáltalán nem önzőség, eddig én is csak a gyerekek szempontjaiba gondoltam bele (egyébként azt nem is tudom, a szüleink generációja foglalkozott-e ezzel ilyen behatóan, reflektíven - anyukám az eddigi beszélgetéseink alapján nem...). én is elsőszülött vagyok, de tesómmal sokat beszélgettünk az ő megéléseiről és az "árnyékomban" való felnövekedés nehézségeiről.
      és köszönöm a kedves szavakat, nagyon igyekszem elég figyelmes és elég érzékeny szülő lenni, aztán majd meglátjuk, 20 év múlva mit fognak gondolni a fiaim. :D

      Törlés
  2. Nálam is ugyanez volt. Annyira jó volt kettesben lenni, olyan meghitt volt a kapcsolatunk és féltem mi lesz, ha megjön a kis tesó. Aztán ez átfordul és nem is tudod majd, hogyan lehetettek nélküle. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. dejóóó, én is így (is) gondolom, de azért jó hallani egy külső, tapasztalati megerősítést! :) köszi!

      Törlés