great expectations.

great expectations.

2024. szeptember 29., vasárnap

pénteken újabb mélypontra érkeztem az anyaságomban, amikor is á. altatási procedúrája alatt j. végig sírt, majd á. huszonöt perc után is további teljes testkontaktot igényelt volna (valószínűleg bújkál benne valami nyavalya, mert különben azért le szoktam tudni tenni), én viszont képtelen voltam tovább magára hagyni a kicsit. úgyhogy egyik oldalamon j. szopizott, a másik oldalamon á. fetrengett a hálószobában, amiből végül nulla alvás (á.) és totális kiborulás (én) lett. annyira kimerültem, és annyira mérges voltam, amiért azt a másfél-két óra relatív nyugalmat sem kapom meg, amikor j.-t ugyan szoptatnom kell, de legalább békésen fekszünk egymás mellett és csend (!!!) van, hogy egyszerűen nem bírtam abbahagyni a sírást. közben á.-nak azért elmondtam, hogy vele minden rendben, én vagyok fáradt, és azért sírok, és bocsánat, amiért türelmetlen vagyok, blablabla. meg egy kicsit kivonultam a kertbe sétálni a rám kötött j.-val, hátha kiszellőznek az indulataim, plusz hátha ezzel mondjuk jó példát mutatok legalább á.-nak is, hogy milyen eszközökhöz nyúlhatunk a nehéz érzelmi helyzetekben. érzékelhető módon különben nem viselték meg az események (ettől függetlenül aggódom, mint minden nap, hogy maradandó károkat okozok benne), annak pedig kifejezetten örült, hogy végül áthívtam anyukámat segíteni - felmérve, hogy egészen biztosan nem tudok helytállni még több órán keresztül egyedül a két gyerekkel. 

a fentiek hatására - de egyébként is tervben volt már, mivel á. többször spontán kérte - tegnap viszont megtörtént az első nélkülünk-alvás idegenben. szóval á. két évesen és egy hónaposan elindult a felnőtté válás útján - meglehetősen lelkesen, hogy az imádott nagyijánál töltheti az éjszakát. állítólag csak egyszer ébredt hajnalban, és egyszer sem kéredzkedett haza (az elmúlt héten minden nap megbeszéltem vele a forgatókönyvet, és hogy bármikor dönthet úgy, hogy mégis hazajön, ha úgy érzi), és most épp boldogan reggelizik pizsamában. én pedig egy nagyon rövid szoptatós-megszakítást leszámítva hajnal fél3-ig alhattam, és aztán reggel 7 után is visszafeküdtem még egy órára, szóval nem mondom, hogy teljesen új ember lettem, de sok fokkal jobban érzem magam a bőrömben. és hát, az idejét sem tudom megmondani, mikor ültem ilyen hosszan békében a kanapén, pizsamában, semmi hasznosat nem csinálva, senki igényét nem kielégítve. ki gondolta volna egy előző életben, hogy ekkora ajándék akkor csinálni a kis dolgaimat, amikor jól esik, nem pedig akkor, amikor van rá egy fél percnyi lehetőségem.

most már csak az a kérdés, hogy anyukám bevállal-e minden héten egy ilyen sessiont. amekkora köztük újabban a szerelem, igazából nincsenek kételyeim.

5 megjegyzés:

  1. Szia! Áhh! Mosolygok ám. Én annyit, de annyit szorongtam, mikor a fiúk picik voltak hasonló szituációk miatt, és volt egy-két kiugró történet, amikor biztos voltam benne, hogy az nagyon mély nyomokat hagyott bennük. Aztán pár éve (most 30 és 24 évesek) megkérdeztem őket, de egyikre sem emlékeztek semmilyen szinten, ellenben mondtak olyat, hogy ez meg az milyen erősen vissztérő emlékük, na, azt meg én nem tudtam felidézni. Szerintem annyira jól csinálod amúgy, én abban hiszek, hogy igenis kiborulhat egy anya, de ha úgy reagálja le, ahogyan te, akkor azzal semmi baj. Ahogyan azzal a dühvel sem, amit én is éreztem anno, mikor nem aludt el délután, és megfosztott attól a kicsi "én időtől", amit úgy vártam ám mindig. Pedig úgy szerettem velük lenni, de akkor is. Olyan jó lett volna, ha akkor 19 évesen annyi tudásom lett volna, mint most. ;-) De még így is nagyon rendben vannak, pedig csak ösztönből csináltam mindent, talán annyira nem is rosszul. És most azt várom, hogy pár éven belül lehessek abban a szerepben, amiben most anyukád van, azaz lehessek a megmentő hasonló szitukban. <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. de kedves vagy, hogy írtál, köszönöm! nagyon nehéz lehetett 19 évesen anyukának lenni, le a kalappal! (bár néha úgy érzem, a sok tudás is tud káros lenni, úgy értem, sok agyalásra is késztet a rengeteg infó, pedig néha jobb lenne "csak" ösztönösnek lenni.)
      mindenesetre tényleg köszönöm, kíváncsi vagyok, mit fognak a fiúk 20-25 év múlva mondani. :))

      Törlés
  2. Nem tudod együtt altatni őket? Nekem az akkora segítség volt anno, hogy aludtunk hárman együtt, vagy csak a gyerekek (ham magamat valahogyan ébren tudtam tartani), egy nagy matracon

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. sajna nem, pedig nyilván az lenne a tökéletes és idilli megoldás, és nekem sem jönne rosszul az alvás... de mindkettőnek full testkontakt kell jelenleg az alváshoz, olyan formában, amit egyszerre csak egynek tudok biztosítani (= hordozó). illetve á. esténként ágyban fekve alszik el velünk, de akkor is úgy, hogy teljes hosszában fekszik az őt altató felnőttön, amilyen pózban viszont j.-t nem tudom szoptatni. de már csak pár hónap, és biztos jobb lesz - gondolom a jobb napjaimon. :))

      Törlés
    2. 😘 akkor nagyon drukkolok a mihamarabb eljövő legjobb megoldásért 😘

      Törlés