great expectations.

great expectations.

2019. május 25., szombat

be brave. always. (day 6)

ma csöndben kellett lenni, fél órát, elterelő hadműveletek nélkül. már tegnap este rájöttem, hogy j.-nak volt igaza, amikor ettől a kihívástól félt a legjobban. hát mikor szoktam én csöndben ücsörögni, egyedül, zene, film, könyv, chatelés, blogolvasgatás stb. nélkül. nyilván, hogy soha.
délelőttre időzítettem, és annyiban segítettem magamnak, hogy kiültem a napra. direkt nem igazi napozós pozitúrába, mert az akkor már nem lett volna 100%-os semmittevés. eleinte irtóra elkezdett viszketni a bőröm, úgyhogy főleg azon kattogtam, hogy a francért nem kentem be magam testápolóval. aztán elkezdtem kattogni a tegnapi munkahelyi eseményeken, megkérdőjelezni a döntéseim helyességét, kételkedni, rágódni. eszembe jutott egy páciensem, akinek autogén tréninget tanítok, elkezdtem azon gondolkodni, hogyan lehetne még személyre szabottabbá tenni a relaxációs szövegét. itt egy kis ideig tudtam csak a légzésemre figyelni, és már épp elkezdett vinni a flow, amikor beugrott, hogy mi is lesz a mai program, mit vegyek fel, végre nyár van, választhatnám valamelyik cos-ruhát, vagy inkább a spanyolországi selyemnadrág legyen? de azt nem inkább holnap kéne, a felemás cipővel, vagy az már ízléstelenül csiricsáré? most komolyan ezen gondolkodom? ruhákon? hülye, felszínes ruhákon? 
amikor idáig eljutottam, úgy döntöttem, elengedem. végülis annyi volt az isntrukció, hogy ne csináljak semmi mást, és nem is csinálok semmi mást. a gondolataim meg olyanok, amilyenek. hirtelen megcsapott a száradó hajam illata, aztán elkezdtem érezni a combom bőrének a tapintását a kezeim alatt. egyre nehezebbek lettek az ujjaim, ahogy az összes figyelmem oda összpontosult. textúra, hőmérséklet, szín, illatok. elkezdett tetszeni a helyzet, elkezdtem magam otthonosan érezni. a végére annyira belesüppedtem a semmibe,  hogy kellett pár másodperc, mire megmozdultam, amikor szólt az előtte beállított ébresztőóra.

4 megjegyzés:

  1. Fú, ezek a bátorságpróbák mennyire jók!! A feladatok is, a megélések is, ezer gondolat feljött bennem is az olvasásuk nyomán. Például hogy másokat megdicsérni tényleg mennyire jó dolog! Olyan egyszerű módja az örömszerzésnek, meg hogy átfordítja a fókuszt arra, hogy értékeljem a másikat, ne pedig kritizáljam - asszem ez itthon ma mindenkinek kötelező kellene, hogy legyen :)
    És ez az érzet dolog is...a saját bőrünk tapintása milyen intenzív tud lenni - őrület! Akkor minek pörgetjük a FB-ot pl mint egy őrült, amikor ilyen minimál és kéznél levő dolgok is így tudnak ránk hatni? Tegnap elmentem sok idő után először futni, és elkezdtem érezni a saját bőröm a futónaci alatt, puha volt és jó, teljesen magával rántott az érzés - és most olyan mókás, hogy Te is a saját bőröd érzéséről írsz :)
    Lécci még tartsanak a bátorságpróbák sok-sok napon át!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :))) igen, nekem is nagyon tetszettek a feladatok + amit te is írsz, a fókusz átállítása. végül totálisan idegeneket nem dicsértem meg, de egész nap nyitott - és más - szemmel járkáltam, egyértelműen egy pozitívabb hozzáállással.
      tökjó, hogy te is hasonlókon mész keresztül! :)
      sajna ma amúgy véget ér az első etap, az "1 hét bátorság", még lesz egy nyilvános versfelolvasósdi ma a madách téren (eléggé para!!!) - ez az utolsó kihívás. de maga a platform, amit barátnőmék kitaláltak, él és lesz még csomó izgalmas dolog - én is remélem. ránk fér, az tuti. :)

      Törlés
  2. hirtelen nagyon élénken felelevenedtek bennem a hajnali AT-k...khm :D a fejem tiszta...gondolataim szabadon áramlanak....ToTemállaT.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hoTTenToTTa, TuTTifruTTi..... sajnos nekem is minden AT alkalmával eszembe jut (juT) - néha picit nehezíti a hiteles jelenlétet. :D :D

      Törlés