great expectations.

great expectations.

2019. május 22., szerda

be brave. always. (day 2+3, part 2)

3. nap feladata az volt, hogy 2 jó + 1 rossz szokást/tulajdonságot mondassunk el 3 ismerősünkkel, barátunkkal. alapvetően úgy "válogattam", hogy szerettem volna olyan véleményét is hallani, aki munkatárs, és ugyan több, mint 5 éve ismer, de mégsem úgy, mint a barátaim. és mindenképpen szerettem volna tudni, mit tart a 2 legkiemelendőbb jó tulajdonságomnak a húgom (a rosszra volt tippem, ami nagyjából be is jött).
azt hiszem, talán ez volt eddig a kedvenc feladatom különben, csomó tanulságot tudtam belőle levonni. például, hogy a pozitív tulajdonságokat sokkal-sokkal nehezebb elfogadnom mások szájából, hiába jutottam el odáig, hogy magamban már elismerem a létjogosultságukat. az igazi bátorságot részemről ez jelentette: kimondani a kérésnek azt a részét is, hogy jó tulajdonságot, rólam. ráadásul minden ilyen visszajelzés után egyből késztetésem támadt magyarázkodni, hogy "ugyan, azért annyira nem is...", "jaj, de hát ezt nem is tudnám másképp csinálni, ez nem döntés kérdése...", és még sorolhatnám a kifogásokat. a kritikákat viszont ezerszer jobban fogadom, mint évekkel ezelőtt, ráadásul mind be is talált. az is egyfajta tanulság volt, hogy mennyire jól ismernek a körülöttem lévők, és talán az összes "visszajelzés" közül ennek örültem a legjobban.

és most akkor - főleg a magam kedvéért, mert a mindenféle fecnikre felírt szavakat hamarosan el fogom veszíteni - leírom, ki mit írt, érkezési sorrendben.

1. a kórházi főnővérem: okos vagy + megbízható + időnként elszállsz, amivel engem idegesítesz. olyankor megváltozol, sznob leszel, és nehéz lehozni. ez főleg azért idegesítő, mert amúgy nem ilyen vagy. szerencsére mindig elmúlik. (állítása szerint ritkán tart egy napnál tovább, ami azért jó hír.)

2. kishúgom: őszinte, amit szeretek, mert tudom, hogy megbízhatok abban, amit mondasz, nem hazudsz vagy ködösítesz, megmondod a dolgokat, ahogy vannak. ha rákérdezek, elmondod vagy mondod, hogy nem akarsz beszélni róla. szeretem, hogy tiszta a víz, és nincs sorok között olvasás. (azt hiszem, annak, hogy ezt emelte ki, mintha lenne némi köze a családi dinamikánkhoz is...). nagylelkű, az én esetemben pl. a lakásba befogadásommal. a rossz az inkább egy viselkedés: ahogy magadra koncentrálsz. ez nem önzőség, mert értem az okát is, de emiatt néha azt érzem, hogy nekem muszáj törődnöm a szülőkkel, mert te nem veszed fel ezt a kötelezettséget, holott szerintem gyerekként ez a kötelezettségünk van.

3. zs. barátnőm: energikusság, lelkesedés. amikor vidám vagy boldog vagy jókedvű vagy, te tényleg az vagy. nagyon tudsz lelkesedni, szenvedélyes vagy. beleállsz a dolgokba, határozott vagy, el tudod dönteni, hogy ha valamit akarsz, és ezt el is fogadod és csinálod. néha gyorsan ítélsz, elsőre ítélkezel, és aszerint viselkedsz aztán (pl. ha nem tetszik valami egy pincér kiszolgálási stílusában, onnantól az az ember már nem tud jót csinálni azon az estén.)

4. svájci pótnagyi: becsületes vagy + alapos a munkában, szereted az alapos, jól elvégzett munkát. még mindig egy kicsit alulértékeled magad, ami bennem egy féltés-érzést ébreszt, aggódóvá tesz irántad.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése